איך אספנו מאות אלפי ש"ח מהרצפה בחברה? חלק 3

איך אספנו מאות אלפי ש"ח מהרצפה בחברה? חלק 3
זמן קריאה 2 דקות

אופטימיזציה של מבנה ההכנסות שלך

אנחנו משוחחים על התופעה המעניינת שלפיה בעלי עסקים מאבדים תחת ידם מיליונים ממש בלי לדעת. מיליונים שאפשר, בקלות רבה יחסית, לחלץ החוצה מהעסק, ולהפוך אותם, כמעט בהינף יד, למיליונים בשורה התחתונה, חלומו הרטוב של כל בעל עסק.

שוחחנו על כך שהפתרון הקל והלא נכון פעמים רבות הוא "להביא עוד לקוחות". שוחחנו על הסיבה: זה יקר, זה לא תמיד נכון, זה לא תמיד רווחי, וזה קשה.

אז מה עושים? במייל הקודם הסברנו שהטריק הוא לבצע אופטימיזציה במבנה ההכנסות שלך!

כדי להבין כיצד, חיוני להבין את המנופים הקריטיים שבהם אתה יכול להשתמש על מנת לייצר יותר רווחים בעסק, מלקוחות קיימים.

וכאן משחקים כמה משתנים חשובים:

משתנה קריטי 1 – כמות הלקוחות שלך

זה ברור שאם יש לך שני לקוחות או אלפיים, הסיפור שונה. ולכן, עסקים בתחילת דרכם חייבים להזיע כמויות משמעותיות של כסף כדי לגייס לקוחות. אבל אם אתה לא עסק בתחילת דרכו, שים לב, יכול להיות שאתה ממשיך להתנהג כאחד, ובדרך, זורק כסף טוב לפח.

משתנה קריטי 2 – משך חיי הלקוח

כמה פעמים ותוך כמה זמן הלקוחות שלך חוזרים לרכוש ממך מוצר נוסף.

לקוח חד פעמי יכול להיות מאוד רווחי, אבל הבעיה המרכזית איתו היא שאינו חוזר.

מדוע זו בעיה?

משום שהדרך הנכונה להביט בלקוח היא כמקור ארוך טווח למכירות.

תראה, אם שילמת לגוגל ולמקדם האתרים אלף ש"ח עבור השגת לקוח מזדמן, שעליה הרווחת 30%, והעסקה היתה על סכום של 2,800 ש"ח, הפסדת בפועל מאתיים שקלים.

אבל אם הלקוח הגיע פעם נוספת ורכש, אפילו ב- 500 ש"ח, השתלם לך להוציא את ההוצאה.

במילים אחרות, ככל שחיי הלקוח שלך ארוכים יותר, כך אתה מרוויח יותר על כל לקוח.

משתנה קריטי 3 – כמה כסף משאיר אצלך כל לקוח, כל פעם

אנשי מכירות מכווננים לחפש מחזורים. אבל הרבה מאוד פעמים, הרווחיות האמיתית נמצאת בפרטים הקטנים יותר, כמו:

שדרוגים של צ'יפס בארוחת מקדונלד הם הדבר הכי רווחי בארוחה שהזמנת.

הקשקוש שהוספת לקופה בהחלטה של רגע, הוא קרוב לוודאי הדבר הכי רווחי שהיה בחנות.

עסקים טובים מתכננים ובונים בקפדנות את תמהיל המכירה כך שתמיד יכיל כמה דברים "קטנים" כאלו, שהרווחיות שלהם יכולה לגרום לשינוי מדהים.

חשוב רגע: מה עדיף? עסקה על סך 5,000 ש"ח ברווח של 500 ש"ח או עסקה על סך  700 ש"ח ברווח של 80%?

העסקה השניה תשאיר בכיסך נטו 560 ש"ח ויהיה לך מאוד, אבל מאוד קל לממן.

לפיכך, משתנה זה מכיל שני משתנים לכשעצמו: ממוצע עסקה, ורווח גלמי, כאשר ניתן להציג את הרווח הגלמי של העסקה במקום המחזור (כדי לראות את איכות המכירה ולבטא גם את גודל העסקה).

אם הבנו את המשתנים הללו, אתה אמור לראות פחות או יותר את ההגיון…

ההבנה מה קורה עם העסקאות שלך, היא שמובילה את היכולת שלך לשלוט על מחזור ההכנסות והרווחים שלך!

וההבנה הזו מובילה אותנו לדבר הבא החשוב מאוד:

והוא ניתוח תיק הלקוחות שלך!

כיצד?

נשוחח על כך בפוסט הבא.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים