איך אספנו מאות אלפי ש"ח מהרצפה בחברה? חלק 4

איך אספנו מאות אלפי ש"ח מהרצפה בחברה? חלק 4
זמן קריאה 2 דקות

פיתוח עסקי – 

אנחנו משוחחים על התופעה המעניינת שלפיה בעלי עסקים מאבדים תחת ידם מיליונים בלי לדעת. מיליונים שאפשר, בקלות רבה יחסית, לחלץ החוצה מהעסק, ולהפוך אותם, כמעט בהינף יד, למיליונים בשורה התחתונה, חלומו של כל בעל עסק.

הבנו שהמפתח להגיע למיליונים נוספים בחשבון הבנק, עובר דרך הצורך לנתח לעומק את תיק העסקאות של החברה, את המצב עם כל לקוח ולקוח על מנת לבחון מספר משתנים:

  1. מספר העסקאות ועקביותן
  2. איכות העסקאות ורווחיותן

ובעזרת שני הנתונים הללו ליצור אסטרטגיה חכמה שתחשוף את האזורים המוזנחים ביותר והכי פחות פעילים כדי לייצר פעילות והכנסות נוספות!

תראו מה קורה:

ניהול פיננסי

מסתבר שהעסק הזה, שבעליו סבור שהוא עובד לא רע בכלל, מביא את עיקר המחזור החודשי מכ- 800 לקוחות חוזרים שקונים בממוצע חודשי של כ- 130 ש"ח מגוחכים, בשעה שהלקוח הממוצע קונה בשיעור של כמעט 900 ש"ח (בערך פי 7), ובשעה שיש כמה לקוחות שקונים בשיעור של פי 16!

זוהי תובנה מרחיקת לכת.

ומייד נשאלת השאלה: מה יקרה אם נעלה את הממוצע של רוב הלקוחות "הקטנים" יותר לכיוון של לקוחות ממוצעים? שמונה מאות לקוחות שיקנו במחיר ממוצע של שש מאות ש"ח ייצרו לחברה… חצי מיליון ש"ח…. בחודש…

אבל כיצד נעשה את זה?

את התשובה יש לי בדו"חות הבאים. ראה את זה ואמור לי מה אתה חושב: הנה הדו"ח הראשון:

ניהול פיננסי

והנה השני:

ניהול פיננסי

מה שעיניך רואות הוא פלט של דו"ח משוכלל שהופק לאחר עיבוד נתונים של כל תנועות הנהלת החשבונות על פני החודשים האחרונים, וממנו, פתאום, אפשר לראות כמה דברים מרהיבים:

בדו"ח הראשון, אתה יכול לראות כיצד מתנהג לקוח שמופעל בצורה חכמה.

בדו"ח השני, אפשר לראות מה קורה כשנותנים לתיק לקוח לנהל את עצמו, מבלי להבין ממה הוא בנוי.

ומה שקורה אז, כמו במקרי הזנחה רבים, הוא שלקוחות פשוט לא באים, ואם הם באים, הם לא קונים הכל, והם ממשיכים לרכוש בצורה רציפה.

למי שחסר נסיון מספק, זה נראה אולי לא מהותי, אבל אתה יכול להאמין לי שלעין של מומחה עוצמה עסקית הדו"ח הזה מריח מכסף. למעשה יש כל כך הרבה כסף בדו"ח הזה, והבעיה המרכזית היא — שהוא הולך למתחרים!

בדו"ח הספציפי הזה, אני יכול לומר לך באחריות שכל לקוח שמופיע בו רוכש כל חודש בשיעור של כ- 1,500 ש"ח. כל חודש. רק לא בעסק הנכון (העסק שממנו הופק הדו"ח).

וכך מאתרים כסף עצום שמתגלגל על הרצפה.

בדרך כלל בנקודה הזו לוחצים לנו את היד ואומרים "עכשיו אני מבין למה יצא לכם מוניטין של חברת ייעוץ שמייצרת מיליוני ש"ח ברווח חדש".

וזה משמח אותנו, אבל זה בהחלט לא סוף פסוק למסע.

כי לדעת שאתה לא מרוויח מיליון או מיליון וחצי ש"ח בשנה, זה לא אותו הדבר כמו להרוויח אותם.

והפער שמגשר בין השניים הוא התשובה לשאלה הבאה:

מה עושים כדי לגרום לכסף הזה להגיע לעסק?

ועל כך בפוסט הבא.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים