ניהול מכירות- כך עושים זאת נכון

ניהול מכירות- כך עושים זאת נכון
זמן קריאה 2 דקות

ניהול מכירות בעסק

ארבעת הצעדים שיסייעו לך לבסס את המכירות של מחלקה חדשה בעסק

אם אתה מכוון לבנות עסק משמעותי, נניח בעל מחזורים של למעלה מ- 50 מלש"ח, הנה מבזק חדשות ממי שעשה את זה. מחזור המכירות הזה יגיע, ברוב המקרים, ממכירות ביותר מקטיגוריה אחת. כלומר,

בשלב כזה או אחר, תהיה חייב לפתח "מחלקה חדשה", ותצטרך לעבור איתה בדיוק את שלבי הצמיחה אותם עברת כשהקמת את העסק שלך.

וזה אומר, שבעצם, כשאתה במסלול פיתוח עסקי מואץ, אתה צפוי לעבור, שוב ושוב, מחזור די צפוי… במוצרים או שירותים נוספים… ואם לא תצלח אותו בצורה נכונה, כל המאמץ וההשקעה שלך במחלקה החדשה עלולה לרדת לטמיון…

כעת המכשול הראשון שיעמוד בדרכך יהיה כיצד לבסס את המכירות במחלקה החדשה שהקמת, כאשר היא אינה מוכרת ומתחילה את המסע שלה קרוב לוודאי מאפס כמו כל עסק חדש.

בפוסט זה אני רוצה להציג בפניך ארבעה צעדים שיעזרו לך לבסס את תהליך המכירה בקלות. את ארבעתם, ועוד כמה קיצורי דרך מרשימים, אנחנו מקנים לבעלי העסקים או מנהלי המחלקות שמגיעים לעוצמה עסקית. פשוט כי זהו חלק שלא ניתן לוותר עליו בדרך למחזורים בהיקפים מרשימים. אם תבצע אותם הנה מה שיקרה:

  • אחוז הסגירות יזנק פלאים,
  • איכות הסגירות תזנק פלאים
  • ומחזור החשבוניות של המחלקה או העסק יתחיל לעלות, במהירות. כמעט קסם – אבל לא.
יעוץ עסקי

הנה ארבעת הצעדים לשימושך:

צעד 1: לכל אדם יש 'עולם' אישי, פרטי. זהו הדבר שניתן לראות מעיניו שלו, כאשר הוא משקיף על העולם סביבו.

צעד 2: ה-'עולם האישי' מורכב משלל של מנגנונים מעניינים, ואחד מהם הוא 'נקודות דיעה אישיות'. נקודת דיעה אישית היא משהו (תצפית, מחשבה, מסקנה, רעיון, פריט), שעליו, למתבונן יש "דיעה אישית" במשקל גבוה.

לדוגמה: לצמחוני, 'יש נקודת דיעה אישית' כלשהי בנוגע לאכילת בעלי חיים. במילים אחרות, יש לו דעות כבדות משקל על הרעיון של "אכילת בעלי חיים". אולי הוא מאמין שזה לא מוסרי. אולי הוא מאמין שזו התאכזרות. הנקודה היא שיש לו דיעה כבידת משקל על הסוגיה הזו, והנקודה הזו משפיעה ומקרינה על חייו ברמה כמעט שוטפת, בניגוד לדברים אחרים, כמו אולי, התעללות בזכויות אזרח בצפון קוריאה.

צעד 3: עולם אישי של אדם בריא מכיל הרבה מאוד נקודות דיעה אישיות. מאות מהן.

ועכשיו, שים לב היטב לנקודה הבאה:

צעד 4: כאשר אתה מסכים או תומך ב-'נקודת דיעה אישית' של אדם אחר – נוצרת אצל אותו אדם, באופן לא מודע ולא ניתן לשליטה, חיבה גבוהה כלפיך וחשוב מכך, כלפי הרעיונות והדעות שאתה מציג ולהיפך: כשאתה אומר, נחזה כאומר, מרמז, מסכים או תומך בדבר מה שסותר 'נקודת דיעה אישית' של אדם אחר – נוצרות כלפיך סלידה ודחייה עזה וחשוב מכך, כלפי הרעיונות והדעות שאתה מציג.

בוודאי ראית את ארבעת הצעדים הללו בפעולה עם אנשים שרבים על פוליטיקה ואפילו אם הם משפחה אוהבת. ברגע שה-'ליכודניק' פותח את הפה, בן הדוד מ-'מרצ' מתרגז והם רבים, אפילו אם הם חברים טובים. 

אם אתה מבין את ארבעת הכללים הללו, אתה מתחיל להבין כמה דברים עצומים ומרשימים אפשר לעשות בעזרתם. למעשה, כדאי לך לצאת היום ללקוח כלשהו, רצוי בעייתי, ולנסות את זה עליו. שוחח איתו ושים לב ל'נקודות הדיעה האישיות' שהוא מביע ואז, תמוך בה, או אמור משהו שניתן לפרש באופן שתומך בה.

לקוח:

"……. וביבי, ביבי הוא – הוא –הוא מלך ישראל!" (מגיש לך 'נקודת דיעה אישית' להנחתה)

אתה (חושב מהר, ובלי קשר לדעות הפוליטיות שלך, תופס את ההזדמנות):

"ביבי? אני אגיד לך מה – אף אחד לא יוכל לקחת מביבי את העובדה שהוא הציל את כלכלת ישראל בשנת 2003 כשר אוצר!".

אני לא רוצה לומר לך מה יקרה, כי אז אקלקל את כל ההפתעה. אבל אם תעשה את הפעולה הזו, לבדה, כמה פעמים, תהיה לך הפתעה עצומה ורווחית.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים