איך להעלות את שווי העסק? חלק 1 מ-5

איך להעלות את שווי העסק? חלק 1 מ-5
זמן קריאה 2 דקות

איך לייצר עסק בעל שווי משמעותי?

אני רוצה לספר לך סיפור: בעל עסק שאנחנו מלווים קם יום בהיר אחד, הביט סביב וגילה תמונה מטרידה.

הרבה אחרי שהפסיק להיות צעירצ'יק, הוא תקוע בעסק קשה ומורכב שחי בנישה מסוכנת ומורכבת, עם המון מאמץ ועבודה קשה. אולי אתה מכיר אנשים כאלו.

היום, הוא מנהל משא ומתן על מכירת העסק שלו לפי שווי של 30 מיליון ש"ח עם אחת מקבוצת החברות הגדולה בארץ, בעסקה שתשאיר בכיסו סכומים גדולים כל כך, עד כי לא יצטרך לעבוד יותר כל חייו.

קרוב לוודאי עיקר תעסוקתו תהיה לפקח על הכסף ולגבות הכנסה פאסיבית בשיעור גבוה מאוד.

זהו סיפור מעניין מאוד, שהלקח שלו מרתק. זהו עניין אחד להיות עסוק או לעבוד קשה או להתמקד בבעיות היום-יום, וזהו עניין אחר לגמרי להגיע למנוחה ולנחלה בעתיד. הדבר דורש סוג ניהול אחר, פוקוס אחר והתמקדות בפרמטרים אחרים.

ומעבר להיותו של הסיפור נחמד, הוא מעלה מייד כמה שאלות מעניינות:

  • כיצד הוא עשה את זה?
  • מה הדרך שבה אתה יכול לעשות את זה?
  • האם בכלל אפשרי לעשות את זה?

לרוב האנשים, זה לא קורה.

ברוב המקרים העסק פשוט לא שווה כסף, וקשה מאוד למצוא לו קונה, בטח כזה שיהיה מוכן לשלם עליו משהו.

לכן כשמגיע קונה, רוב ההצעות שעולות על השולחן הן מהסוג שבו אתה תישאר לתפעל את העסק, והרוכש ישלם לך עבורו מהרווחים שתייצר בזמן שאתה תתפעל עבורו את העסק, או משהו הזוי בסגנון הזה (וכן, זה מאוד נפוץ).

בדיוק מהסיבה הזו, פיתחנו במרוצת השנים בעוצמה עסקית מודל מעניין מאוד שכל תכליתו היא אחת: לאפשר לכל בעל עסק להבין ולבצע את הצעדים הנכונים שיובילו אותו ואת העסק שלו למקום הבריא שבו יש לו עסק בניגוד למצב שבו הוא עצמו העסק, ושיאפשרו לו להצליח להגיע למצב שבו אם ירצה, יוכל לתרגם את כל מאמץ חייו לסכום נאה ומשמעותי שיעשה הבדל עצום לו ולבני משפחתו.

וזה בעצם תכלית כל המסע נכון?

ולכן חשוב כך כל שאתה תתקדם בצורה עקבית וחד משמעית יותר ויותר קרוב למקום שבו נמצא אותו בעל עסק.

כי הזמן הוא המצרך היחיד שאתה לא יכול להרוויח. הזמן (הגיל, הבריאות, הכח) פועל נגדך, תמיד.

אז מה עושים?

בפוסטים הבאים בסדרה נשוחח על מספר משתנים ופרמטרים חשובים מאין כמותם שאתה חייב להיות מודע אליהם, ושיכולים לגרום לשווי העסק שלך לצמוח ולעלות מדי שנה, ונכסה כמה אחרים משתנים שיכולים לעכב אותך הרחק מהיעד – עסק בעל שווי משמעותי. 

אנחנו נחשוף אותך לטיפים רבים מהנסיון שלנו, ונראה לך כיצד להגיע מהר יותר לנקודה הרצויה – המקום שבו שווי העסק שלך מספיק גבוה, עד כי אתה יכול לתרגם אותו למזומן בשתי דרכים: דרך ראשונה – דרך כמות גדולה יותר של מזומנים שהעסק שלך מייצר לך, עם פחות עבודה, ודרך שנייה – קיצור דרך – דרך קונה, שישמח לשלם לך מראש סכום נאה מאוד עבור תזרימים אלו.

בפוסט הבא נשוחח על המשתנה הראשון והוא הרווחיות ביחס לקבוצת היחס שלך.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים