איך להעלות את שווי העסק? חלק 2 מ-5

איך להעלות את שווי העסק? חלק 2 מ-5
זמן קריאה 2 דקות

הערכת שווי עסק – ואיך ניתן להעלות אותו ?

אנחנו משוחחים על התובנות המעניינות שעומדות מאחורי היכולת של בעל עסק להביא את העסק שלו למקום שבו לעסק יש שווי גבוה, במידה מספקת לכך שאדם אחר או חברה אחרת ישמחו לקנות ממנו את העסק, במחירים נדיבים מאוד.

אנחנו גם משוחחים על הסיבות מדוע בעלי עסקים לא מצליחים להגיע למקום הזה, ובמקום זאת הם נתקעים עם עסקים שגם אחרי כל העבודה הקשה, פשוט לא ניתן לממש להרבה כסף, למרות שהושקעו בהם כספים כה רבים, מאמצים כל כך אדירים ושנים רבות של עבודה.

אז בוא ונצא לדרך.

שווי עסק גבוה והרווחיות שלך

אחד הדברים החשובים ביותר והתורמים ביותר ליצירת שווי עסק גבוה קשור לנושא הרווחיות.

יש יחס ישיר בין גודל הניצוץ בעיניו של רוכש העסק הפוטנציאלי והנכונות שלו להיפרד מסכומים גדולים, לבין היכולת של העסק שלך להרוויח יותר כסף.

יותר ממה אתה שואל?

שאלה מצוינת! התשובה היא ממוצע הביצועים של חברות דומות.

כל עסק, גם שלך, נמדד ביחס להרבה עסקים אחרים מסוגו.

יש עסקים שמצליחים לייצר רווח ממוצע לקבוצת העסקים, יש כאלו שמייצרים רווח נמוך יותר, ויש כאלו שמצליחים לייצר באופן עקבי רווח גבוה יותר ביחס לעסקים אחרים (הם אלו שמעלים את הממוצע).

הרווחיות שלך ביחס לקבוצת היחס שלך

כל הטריק הוא לדעת כמה אתה מייצר ביחס לקבוצה אליה אתה שייך.

אז מי יודע את הנתון החשוב הזה? פשוט מאוד. מי שרואה הרבה מאד דו"חות כספיים של הרבה חברות דומות לעסק שלך, ומנתח אותם על פני שנים. אצלינו, למשל, בעוצמה עסקית, מאגר הדו"חות העסקיים שנבנה במשך עשרות שנים, מאפשר לנו להשוות כל עסק, ביחס למאות משתנים, שמראים בדיוק מה מצבו של העסק ביחס לממוצעים. איזה עסק מצוין, ואיזה עסק הוא – איך נאמר – לא משהו.

משקיע פוטנציאלי מעוניין בעסק שאינו צריך להתאמץ מאוד כדי להרוויח הרבה.

בדוגמה שלנו, אותו בעל עסק שקיבל הצעת רכש של עשרות מיליונים, כאשר נשאל על המחזורים של החברה, וענה, קיבל בתגובה הרמת גבות "חשבנו שאתה הרבה יותר גדול…" ציין הממונה על רכישת החברות. בתגובה לתשובת בעל העסק "אני לא מנהל את העסק על בסיס מחזורים. אני מרוויח כל שנה כך וכך מיליוני ש"ח, ברווחיות של הרבה עשרות אחוזים…" הממונה על העסקה הפסיק לרשום והרים את עיניו. "כמה? לא נראה לי שהמנכ"ל שלנו יוכל להסכים שמתחרים שלנו ישימו יד על העסק שלך…"

רווחיות היא פקטור חשוב מאין כמותו.

  • היא מאפשרת לך לעבוד קשה פחות, לרדוף אחרי פחות לקוחות, להיות יותר יציב ויותר בריא.
  • היא מאפשרת לך לסחוט מכל עסקה יותר שקלים.
  • היא מאפשרת לך לקבל את הרווחים שאתה צריך, ומשאירה לך מספיק כסף כדי להשקיע בפיתוח העסק כדי ליצר עוד מחזורים רווחיים מאותו הסוג.
  • היא מאפשרת לך לחיות מחוץ לציפרני הבנקים, מורידה את עלויות המימון כשצריך, ואת עלויות הקניות שלך (כי אתה גוף רציני ויציב שכל ספק רוצה לעבוד עימו).

היא הגביע הקדוש של העסק שלך.

אבל אז נשאלת השאלה כיצד מעלים אותה בצורה נכונה ואיכותית?

כיצד משפרים את המנוף הזה?

והשאלה שלך ממש במקום.

הצטרף אלינו לפוסט הבא בו נדון באופטימיזציה של הרווח ושווי העסק שלך.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים