איך להעלות את שווי העסק? חלק 3 מ-5

איך להעלות את שווי העסק? חלק 3 מ-5
זמן קריאה 2 דקות

אופטימיזציה של הרווח ושווי העסק שלך

אנחנו משוחחים על התובנות המעניינות שעומדות מאחורי היכולת שלך, כבעל עסק, להביא את העסק שלך למקום שבו יש לו שווי גבוה במידה מספקת, כך שאדם אחר או חברה אחרת ישמחו לקנות ממנו את העסק במחירים נדיבים מאוד.

אנחנו גם משוחחים על הסיבות מדוע בעלי עסקים לא מצליחים להגיע למקום הזה, ובמקום זאת נתקעים בעסקים שגם אחרי כל העבודה הקשה, פשוט לא ניתן לממש להרבה כסף, למרות שהושקעו בהם כספים כה רבים, מאמצים כל כך אדירים ושנים רבות של עבודה.

בפוסט הקודם שוחחנו על ההשפעה המכרעת של רווחיות על היכולת שלך להגיע למקום הנהדר שבו לעסק שלך יש שווי, ואל תתבלבל, אנחנו מדברים על שווי של עשרים, שלושים, ארבעים מיליון ש"ח, שניתן להגיע אליו עם עסקים בינוניים שהיו פעם קטנים (והרבה יותר בעסקים גדולים).

זה ריאלי לגמרי להגיע לשם, ואנחנו אומרים זאת על בסיס נסיון ממשי. אנשים עושים זאת.

בדיון שניהלנו במייל הקודם, אמרנו שרווחיות היא דבר חשוב מאין כמותו, ונדמה לי שהנקודה הובנה.

אז השאלה הבאה המתבקשת היא זו:

אני רוצה להעלות את רמת הרווחיות שלי בעסק.

היכן אני צריך לחפש, ומה קיצורי הדרך שאני חייב לבחון?

בעבודה שלנו, בעוצמה עסקית, עם עסקים, אנחנו עונים על השאלה הזו בעזרת ניתוח של העסק במסרק צפוף מאוד. אנחנו נכנסים לצורת העבודה, למודל העסקי, לתהליכי העבודה, למודל הפיננסי – הכל כדי למצוא שורה ארוכה של פעולות שיש לבצע כדי להעלות את הרווחיות של העסק – לפחות – שים לב – לרווח הממוצע בביזנס שלך, בתעשייה שלך, בנישה שלך.

אני רוצה להראות לך דוגמה אמיתית ומעשית של מה קורה כשהפעולה הזו מתבצעת נכון:

עסק בתחום השרותים העסקיים. עובד כבר שנים. יש לקוחות חוזרים, יש עובדים והכל בסדר, חוץ מדבר אחד:

העסק עובד ברווחיות סביב 5% אחרי משיכות בעלים נחמדות מאוד.

כולם חיים טוב, ובסוף שנה העסק מרוויח בערך את עלות התחזוקה וההשקעות של עצמו.

משלמים מס, ומתחילים שוב.

זו דוגמה מדי נפוצה. עצובה.

זו לא הדרך לבנות עסק בעל שווי! זו דרך לבזבז זמן יקר, להתיש את עצמך ולא להתקדם כלכלית.

אוקי.

אז בוקר אחד, בגיל חמישים פלוס הבעלים מתעורר ושואל את עצמו "מה יהיה?" מהיכן אשיג את הכסף שאי צריך לפרישה שלי? כך יהיה קשה לפרוש, פשוט משום שלא בניתי לי כרית נכסים מספקת.

הוא מגיע מהר לעוצמה עסקית אחרי שהוא שומע על המודל שבנינו שתכליתו היא לדחוף, מהר, את העסק למצב שבו שווי העסק גבוה ועולה.

העסק עובר ניתוח מדויק והדוק.

המומחים שלנו מראים את המפה לבעל העסק, וביחד מתחילים להסדיר את הממצאים שעולים, אחד אחרי השני.

שינוי ברווחיות ללא שינוי במחזורים

הרווחיות של העסק משתנה כמעט בן לילה ועוברת מרווחיות של כמה אחוזים בודדים, לרווחיות של 17%, בשעה שהממוצע לאותו התחום עומדת על 12%. אגב, השינוי לוקח בדיוק שלושה חודשים. 90 יום. בום. העסק משתנה לנגד עינינו, בשעה שהוא היה תקוע באותו אזור כבר למעלה מעשור!

עכשיו – שים לב! העסק לא מביא עוד לקוחות. לא מוכר אפילו שקל אחד יותר. אין שינוי במכירות (זה יהיה המהלך הבא).

במקום, אנחנו קוסמים קסם למול עיניו של בעל העסק: אנחנו מבצעים את הפעולות שמזניקות את הרווחיות -הגביע הקדוש של שווי עסק.

בבת אחת, העסק מתחיל לייצר למעלה ממיליון ש"ח שנתי, לפני מס.

בקצב כזה, בעל העסק מבין שתי תובנות. אחת מאושרת ואת עצובה:

  • עשר שנים של הפעלה כזו של העסק ישימו לו בכיס קרן של עשרה מיליון ש"ח, בפק"מ, ואם ישקיע את הכסף הזה, קרוב לוודאי שיגיע לתזרים פאסיבי שנתי בשיעור של למעלה ממיליון ש"ח בשנה בלי לעבוד עוד יום אחד בלבד.
  • שהוא היה יכול להיות שם כבר, אילו היה עושה זאת לפני עשר שנים…

 וכך, במחי יד, העסק הופך להיות מעסק שלא שווה כלום, לעסק ששווה כבר משהו. עוד לא עשרות מיליונים, אבל יש כבר שווי אמיתי, ובעזרת צעדים נוספים, הוא ילך יגדל ויתפתח.

אבל כאן, רווחיות אינה המשתנה היחידי.

יש עוד אחד חשוב מאוד לבניית עסק בעל שווי מאוד גבוה.

בפוסט הבא נדון במידת החיוניות שלך בעסק וההשלכות של כך על שווי העסק שלך

.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים