איך לחסוך 30% מזמן העבודה בעסק?

איך לחסוך 30% מזמן העבודה בעסק?
זמן קריאה 3 דקות

לווי עסקי – כיצד תוכלו לחסוך זמן ולייעל זמנים בעסק?

כששואלים אותנו, היכן כמעט תמיד ניתן לאתר אזורים של "כסף מתגלגל על הריצפה", שרק צריך לשלוח יד ולהרים – אנחנו מצביעים על סעיף אחד בהוצאות שלך, ועל רשימה של כלים טכנולוגיים שמאפשרים לכל בעל עסק להקטין הוצאות משמעותית, ולהגדיל את השורה התחתונה, בלי מאמץ! 
אם תתעמק רגע בפוסט, תראה מדוע.

אנחנו מדברים על סעיף ההוצאות הידוע בכינוי "שכר עבודה", ועל שורה של כלים טכנולוגיים שמאפשרים לך, כבעל עסק, לשלם יותר, ולקבל הרבה, הרבה יותר, עם תוצאה של יותר כסף בקופה.

אז קודם כל – לא, אנחנו לא בדיעה שלא צריך לשלם שכר עבודה. נהפוך הוא. אנחנו תמיד ממליצים לשלם יותר מהמתחרים, על מנת לשמר את העובדים המוצלחים והטובים ביותר.

אלא שמשהו מאוד מעניין מתרחש באזור זה, ובמיוחד בעסקים תפעוליים שעסוקים בשוטף היום יומי, ולא שמים לב.

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לבעל עסק לבצע פעולות חכמות מאוד (ולא, ממש לא יקרות), שמסוגלות לפעמים לחתוך בכמות העבודה והמאמץ הרגיל באופן לא רגיל.

חיסכון של שבוע עבודה שלם!

לאחרונה, הראנו לבעל עסק כיצד מספיק לבצע כמה צעדים פשוטים וחכמים על מנת לייתר משהו כמו 30% מזמן העבודה שהיה דרוש לפני ביצוע הפעולות.

מה שלקח לשתי פקידות שבוע שלם, הפך להיות עבודה של שבעה ימים בלבד.

אבל מעבר לחיסכון הלא יאמן בהוצאות (מטרה ראויה בפני עצמה), קורה משהו נוסף שראוי לציין ולהדגיש למעבידים.

עובדים שנדרשים לעשות פעולות סיזיפיות ומשעממות לא מחזיקים זמן (במיוחד בעידן של היום):

פקידת הנהלת חשבונות שצריכה שוב ושוב לבחון כרטסות לקוחות כדי לאתר חוסרי התאמות; פקיד אספקה שצריך לוודא שהסחורה נשלחה, שיצאו מסמכים ללקוחות; איש מכירות שצריך לכתת רגליים שוב ושוב לאותו הלקוח כדי לקחת את אותה ההזמנה פעם אחרי פעם; אפילו פקידת מכירות שצריכה בפעם המיליון לקלוט פניה של לקוח מעמוד האינטרנט,

הם לא מחזיקים מעמד כמו פעם. הם נשחקים, משתעממים. הם צריכים גירוי גבוה יותר, אתגר רציני יותר.

אז מה אומרים בעלי עסקים המבוססים יותר (שרובם בשנות הארבעים או חמישים)? שהדור הצעיר מפונק.

אולי זה נכון במידה מסוימת ואולי לא. האמת היא, שלא היה, אף פעם, שום דור אחד שלא חשב בשקט, בלב, בדיוק את אותה המחשבה על הדור שבא אחריו…

אבל כשאתה חושב על זה, באמת, אין סיבה טובה לתת לאדם לעשות פעולה שמכונה עושה בקלות רבה יותר, בזול יותר, במהירות רבה יותר, בדיוק רב יותר. ובמיוחד אין סובה כלכלית, כשהמחיר של אנשים הולך ועולה, עולה, עולה…

פעם, כל נסיון למחשב או לבצע אוטומציה היה כרוך בהוצאה כל כך גבוהה, שהיה קל יותר לשלם לעובד, אבל זה כבר לא נכון.

כמובן, סאפ, אורקל, מיקרוסופט, IBM ואפילו חברות ותיקות ישראליות שמתמחות בנושא, ישמחו לחבר אותך לתוך סד מיוחד וכואב במיוחד, עד שתראה ״כוכבים״.

זה סוג של מודל עסקי. כמו שמישהו התוודה פעם באזננו:

״מחברים אותם ל-לופ, ואז, מתחילים לקחת עשרות אלפי דולרים כל שנה לעדכונים, ואם הם עושים בעיות, מורידים להם את השלטר! תופסים אותם ב#%@*. מודל ״מלון קליפורניה״ – You can Check out any time you want, but you can never leave״.

זה, לא חוכמה, ויותר מכך, זה לא יחזיק מים לאורך זמן.

גאוניות ניהולית אמיתית

גאוניות ניהולית אמיתית כוללת הבנה והיכרות עם טכנולוגיות זמינות, פשוטות, זולות להפליא, שלא רק יחסכו לך כמות לא הגיונית של שעות עבודה, אלא יותר מכך, יאפשרו לך לתת לאנשים שלך לעשות מה שחשוב באמת!

חשוב על כך, 

מה יותר חשוב? שאיש המכירות יכתת רגליים לקחת הזמנה שגם הוא וגם הלקוח הגדול יודעים שצריכה לעבור, או שעדיף שההזמנה הזו תעבור בזמנה החופשי, 24/7, בלי טעויות, בזמן שנוח למזמין, ותגיע במהירות, בלי מגע יד אדם, בשעה שאיש המכירות שלך ישתמש בזמן כדי לתת תשומת לב ללקוח בינוני שלך שצריך סיוע, עזרה, תשובות או פתרונות כדי להפוך לתיק לקוח גדול אחרי שאיש המכירות הפנוי שלך יוכל להתאים את מוצרי החברה לצרכי הלקוח?

שפקידת המשרד תוציא חשבון טכני על שירות שנתי ללקוח וותיק, או שתשתמש בזמנה על מנת לתמוך באיש מכירות שפותח לקוח חדש, או שתספק מענה מהיר ללקוח שצריך מענה?

הכלים הללו, כאשר משלבים אותם עם ניהול חד ומדויק, יכולים לגרום לעסק מדשדש להפוך למכונת מזומנים משגעת.

כל מה שנדרש הוא לשאול שאלה אחת:

אלו פעולות אני יכול לעשות היום כדי לייעל ולפשט את העסק שלי?

והזמן הטוב ביותר לשאול את השאלה הזו?

הוא אתמול. אז קדימה, להתחיל לחשוב.

אה, ואם אתה צריך את הרמזים לכיוון הנכון, תרגיש חופשי לדבר איתנו. נשמח לתת לך את הטיפים הנכונים כדי שגם אתה לא תישאר מאחור.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים