בעיות בין שותפים – לא דוחפים באותו הכוח – חלק 4

בעיות בין שותפים – לא דוחפים באותו הכוח – חלק 4
זמן קריאה 1 דקות

מדדים אובייקטיבים לתפוקות

בפוסט הקודם שוחחנו כיצד השלב הראשון בטיפול בבעיה מורכב מצעד בשם בניית מעורבות מחודשת וכיצד מטרתו של הצעד היא לאפשר לשותף שחמק לאזור נוחות שקט להביט אל תוצאות הפעילות העסקית ועל מידת החשיפה הפרטית שלו לפעילות, במטרה לערב אותו ולרענן את כוונתו המקורית לבנות עסק מצליח ולאחריו, צעד עדכון המבנה הארגוני שמאפשר לנתח בצורה עניינית את עומסי העבודה שבין השותפים.

הצעד המעניין הבא שמקדם אותנו לכיוון הסדרת הבעיה קשור לקביעת מדדים אובייקטיביים לתפוקות באזורים השונים.

צעד שלישי  מדדי תפוקות

לב הבעיה הוא חוסר מעורבות שיוצר חוסר תפקוד. אם בצעדים הקודמים מיקדנו את ההבנה בתפקידים השונים ובחלוקתם, הצעד הנוכחי תוקף את התפוקות בתפקידים, מודד וממחיש אותם. לצורך הדוגמה, בעסק בו נתקלנו לאחרונה נתקלנו במנהל מכירות ורכש שמעורבותו הלכה ופחתה עד להתעסקות כמעט בלעדית בנושא קניינות. אנשי המכירות בשטח הפסיקו לקבל מענה (מלבד יעדים) או תמיכה. לקוחות חדשים הפסיקו להיפתח. פדיון המכירות החל לקטון. ההתמרמרות בקרב אנשי המכירות תורגמה לנטישת אנשי מכירות פרודוקטיביים והשותף הפסיבי עסוק בתכנון נסיעות לחו"ל (עם זוגתו) לתערוכות וביקורי ספקים, בעוד השותף השני מתמודד עם הבנקים, הופך לאיש מכירות בעצמו, מפתח מוצרים חדשים כדי לייצר אפיקי הכנסות שיחליפו את הירידה במכירות עקב פסיביות מנהל המכירות.

לאחר שהובהרו התפקידים נגשנו לקביעת המדדים השונים שמודדים את ביצועי התפקיד. מנהל מכירות נמדד על פי סך המכירות, לקוחות פעילים, לקוחות חדשים, רווח גולמי ושאר מדדים, בהשוואה לעסקים מקבילים.

פעולה כזו מציפה מהר מאוד את הבעיה בצורה מאוד טכנית ולא על בסיס של דעה או האשמה: הביצועים לא טובים מספיק ויש לשפר אותם.

הניסיון מלמד שבשלב הזה, לאחר ביצוע רוב הפעולות שתיארנו, השותף הפסיבי יתקשה מאוד להמשיך ולהתבצר בעמדתו הפסיבית או להצדיק אותה, מה שפותח את הדלת לשלב האחרון והחשוב בסדרת הפעולות שלב הניהול התקין עליו נפרט בפוסט הבא.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים