מודל ארבעת השלבים חלק 3

מודל ארבעת השלבים חלק 3
זמן קריאה 2 דקות

שלב 2 – מנהל עבודה

אחד הדברים הראשונים שמתרחשים בסוף השלב הראשון הוא שאתה מגייס עוזרים. בפעם הראשונה מתרחש הפיצול בתחומי האחריות. אתה מגייס מנהלת חשבונות או פקידה, או עוזר והם מקבלים משימות שונות ומאפשרים לך להתמקד בפעולות שימשיכו לדחוף את העסק קדימה.

מהר מאוד אתה מוצא את עצמך עם תזרים גדול יותר, אבל בדרך פלא עם הוצאות גדולות יותר.

אתה תמיד חייב להיות בתמונה

זהו השלב שאתה מבין שלא רק ההכנסות גדלות, אלא ההוצאות עימן. זהו השלב שאתה מבין בו שהיעילות הבסיסית שלך שונה מאוד מהיעילות של עובד שלך, יהא מוכשר ככל שיהיו. אתה משתמש בעובדים כמו זוגות ידיים נוספות, ואתה מסוגל להספיק יותר, אבל אתה תמיד חייב להיות בתמונה, לתת הוראות, להסביר, להנחות, לקבוע לקחת החלטות וכן הלאה. אם חשבת שתהיה פחות עמוס עם עובדים, אתה מגלה שעוזרים יכולים לעשות את החיים קשים יותר מעבודה לבדך והרבה פעמים אתה מתחיל לפנטז על גירוש כל העובדים וחזרה לעבודה לבדך, עם פחות עלויות ואולי עם יותר רווח.

אבל הפנטזיות האלו כמובן לא אמיתיות, כיוון שבין אם אתה מודע לכך או לא, מצבך קצת השתפר.

כשהיית לבדך, אם יצאת לחופש או אתה מרותק למיטה עם שפעת, אין עסק. עכשיו, אולי, יש קצת עסק, למרות שיותר מדי ימים במיטה, ויכול להיות שלא יהיה לך לאן לחזור.

צריך לפרנס את הפיות ששכרת

בשלב הזה עסקים רבים קורסים לתוך בעיות פיננסיות גדולות מאוד שנובעות מתכנון לקוי והצורך להמשיך לצמוח מהר. פתאום נעשה די ברור שזה היה דבר אחד להחזיק פיילוט של עסק עם כמה לקוחות קטנים בשלב הראשון, ודבר אחרי לחלוטין להשיג גדוד של לקוחות חדשים רק כדי לפרנס את כל הפיות ששכרת לעבודה ושכעת סרים למרותך.

אגב, משהו כמו 70% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל נמצאים בשלב הזה, בין אם הם מבינים זאת ובין אם לאו.

גם בשלב זה יש סדרה ברורה של פעולות שעליך לבצע, וכשאתה מבצע אותם כהלכה, אתה מתקדם לשלב אחד נוסף, והוא שלב 3 – שלב המנכ״ל.



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים