משלם יותר מדי לעובדים שלך?

משלם יותר מדי לעובדים שלך?
זמן קריאה 4 דקות

משלם יותר מדי לעובדים שלך?

מה אם הייתי אומר לך שאתה משלם הרבה יותר מדי לאנשי המכירות שלך? ולא רק להם. אתה קרוב לוודאי משלם יותר מדי לאנשי המשרד, לאנשי הלוגיסטיקה ולאנשי התפעול.

מה התשואה על שכר העבודה שלך? מהי התשואה של המחסנאי שלך? של איש המכירות? של מנהלת החשבונות? של הנהג או של המנהל?

הנה נתון חשוב מאוד עבורך בנושא ניהול, קביעת וייעול שכר עובדים. מהנסיון שלנו בעוצמה עסקית, מנהלים שלא מבינים אותו, נשענים על צורת חשיבה לא נכונה, שבגללה הם בסוף מפספסים ומפסידים בגדול.

הנה הנתון הלא נכון שאולי נתקלת בו:

הוצאות העובדים הם חלק מההוצאות של העסק (גם אם הם לפעמים הוצאות גדולות). בחלקם הגדול הם הוצאות קבועות שאין מה לעשות איתן, במיוחד כשהם הוצאות על אנשים שלא מייצרים (כמו מנהלת החשבונות, המחסנאי, הפקידה או המטה).

ניהול נכון של ההוצאות הללו (הקטנה שלהן) יוצר רווחיות יותר גבוהה – ועסק יותר טוב.

נשמע הגיוני נכון? בטח. לא היינו מצפים שנתון מוזר יאומץ בצורה כל כך חזקה נכון?

אבל עדיין, הנתון הזה לא נכון, ואימוץ מלא שלו גורם לכמעט כל עסק לאבד רווחים עצומים. תיכף אראה לך מדוע.

איך יודעים שהוא כוזב? קלי קלות. מפריכים אותו בצורה מדעית: מנתחים אותו, מפרקים אותו לגורמיו, מעמידים תיאוריה אחרת, ובודקים אותה עסק אחרי עסק. זה כל כאשר כל מה שאתה עושה בחיים זה לתקן עסקים ולעזור למנהלים ובעלי עסקים להגדיל את השורה התחתונה ולהוריד את העומס.

בסוף, הסטטיסטיקה מלמדת אותנו אם אנחנו צודקים או לא! אם תיאוריה אחרת מזרימה לכיסך יותר כסף – תודה רבה. יש לנו מנצח.

וזה מה שמתרחש כשמפרקים את הנתון הכוזב למעלה לגורמים.

יעוץ עסקי עובדים

בפוסט הקצר הזה אחסוך ממך את השלבים השונים בניתוח (למרות שאסמך להראות לך כיצד הניתוח הזה מתייחס לעסק הפרטי שלך באופן אישי יותר), ואתן לך את התיאוריה החלופית, זו שהוכחה כנכונה יותר, במבחן התוצאה, אתה יודע, השורה התחתונה, שורת הרווח. שים לב:

הנתון האמיתי:

א.      הוצאת שכר עבודה היא זהה לכל שאר ההוצאות מבחינה חשבונאית בלבד. מבחינה תפעולת-כלכלית היא הוצאה בעלת מאפיינים שונים לגמרי מכל שאר ההוצאות. היא עומדת בקבוצה נפרדת לגמרי, ומלבד הניתוח החשבונאי, היא משהו אחר לגמרי ושונה לגמרי מכל שאר ההוצאות בעסק שלך. חוסר המודעות לכך וחוסר בקיאות במה שזה אומר מבחינת ההתנהלות היום יומית שלך תעלה לך כסף גדול:

ב.      ההבדל הוא כפול:       

  1.       כל ההוצאות שלך קונות דבר אחד ספציפי: דוגמה: הוצאות ספקים קונים מלאים. הוצאות רכב קונות התניידות. הוצאות שיווק ופרסום (אמורות) לקנות לידים ופניות מלקוחות. הוצאות שכירות קונות מטרים רבועים שבו אתה יכול לאפסן את המלאים המכונות או העובדים שלך. אתה מבין את התמונה.
  2.      תמורת שכר העבודה שאתה משלם קונה לך שני דברים (בניגוד קוטבי לכל הוצאה אחרת בחברה):
  1. שכר עבודה בחודש יוני קונה לך את כלל מחזור החשבוניות שתחייב בחודש יולי או אוגוסט או מועד אחר בעתיד. מדוע? משום שכדי להוציא חשבונית, תידרש למצוא לקוח, למכור לו, לספק לו, לחייב אותו. ואת זה לא עושה מלאי, ולא עושה מטר רבוע של נדל"ן וגם לא המזגן במשרד. את זה עושים אנשים. רק אנשים. ולכן שוב, שכר עבודה קונה מחזור חשבוניות שתחייב ביחידת חודש מקבילה בעתיד.
  2. שכר עבודה שאתה משלם קונה לך את המבנה היחסי של עוגת ההוצאות (כל ההוצאות שלך), אתה יודע, התפלגות ההוצאות היחסית שלך ממחזור, וכמובן, כתוצאה גם מה שנשאר, אתה יודע, הרווח. זה מתרחש משתי סיבות נפרדות:
  1.      אם אתה משלם מאתיים אלף ש"ח שכר עבודה חודשי, עובד ברווח גלמי של 70%, משיג מחזור של מיליון ש"ח ומרוויח מאה אלף ש"ח בשורה התחתונה, והעובדים שלך, באותו מחזור, מייצרים לך מיליון ושלוש מאות אלף מחזור חשבוניות, נשארת לך ביד בצורת רווח עוד לפחות ארבע מאות אלף ש"ח, אם אתה מנהל בינוני בלבד. אולי יותר, אם אתה מנהל מעולה. מדוע? משום שהוצאות שכר הן קבועות. על התוספת למחזור אין עלויות נוספות משמעותיות ולכן רובן מחליקות באופן אלגנטי לשורת הרווח. זו מתמטיקה בסיסית.
  2.      הדרך השניה היא הדרך הבאה: מה קורה אם עבור שכר העבודה שאני משלם לפקידת הרכש אני מקבל יותר יצירתיות, פוקוס, מקצועיות ומחויבות? אני אומר לך מה יקרה: הפקידה תעשה עבודה מקצועית ותחזור אלי עם רעיונות לייעל את הקניות שלנו. נניח שהיא תגלה שאנחנו לא משווים מחירים, בודקים חשבוניות, שבהתחשב שאנחנו קונים בווליום גבוה מספקים, אפשר לעשות עסקה מראש ולחסוך כתוצאה, נגיד – 5% מהמחזור על ספקים. מה קרה? פשוט: הוצאות שכר עבודה שהושקעו נכון הקטינו לא רק את החלק היחסי של הוצאות העובדים עצמם מהמחזור (סעיף 1 למעלה) אלא גם את החלק היחסי של הוצאות הספקים! כמעט שום הוצאה בעסק שלך לא מסוגלת להקטין ולשמר הוצאה אחרת בעסק. לדוגמה: מלאים, לא יכולים לגרום להוצאות החשמל לרדת, והוצאות רכב לא יכולות לגרום להוצאות השיווק לרדת. אבל הוצאות כ"א כן יכולות לגרום להוצאות אחרות לרדת.
  1. כתוצאה מהאפקט הכפול, שאנחנו בעוצמה מתייחסים אליו בשעשוע בכינוי "זפטה כפולה", ניהול נכון של הוצאות העובדים שלך יכול בקלות להטיס את הרווח שלך עשרות אחוזים למעלה. בעסק בעל מחזור של עשרים מיליון ש"ח בשנה, אנחנו מדברים על חיסכון, לכיס שלך ישירות, בשיעור של 2-4 מיליון ש"ח! בלי שום מאמץ.

אוקי, זמן לסכם:

מנהלים מפספסים מיליוני ש"ח בשנה כשהם מנסים לנהל את שכר העבודה שלהם על בסיס הרעיון של "עוד הוצאה". כתוצאה, הם ממשיכים ומנציחים תופעת חוסר יעילות וחוסר שליטה על הוצאות העבודה, מרכיב קריטי ובעייתי מאוד ברוב העסקים. המשמעות הכלכלית היא הפסד של מיליוני שקלים במרוצת השנים. זוועה.

כדי לחלץ את המיליונים הללו, אתה חייב לשנות את הנחת היסוד לך ולהחליף אותה בהבנה אודות התפקיד הכפול של שכר העבודה שלך, ומייד לאחר מכן, אתה חייב להטמיע במהירות את הפעולות הטכניות שההבנה הזו דורשת, והפעולות הללו בדרך כלל חוצות את כל העסק שלך לאורכו ולרוחבו.

התוצר של הפעולה הניהולית הזו תהיה זינוק כמעט לא נורמאלי ברווחיות של העסק שלך – תופעה שאנו מייצרים בצורה עקבית עם הלקוחות שלנו על בסיס יום יומי.

אם תרצה לדעת כיצד לעשות זאת צור איתנו קשר כאן:



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים