פיתוח מוצרים חדשים

פיתוח מוצרים חדשים
זמן קריאה 2 דקות

פיתוח מוצרים חדשים

אחת הדרכים המרתקות ביותר לגרום לעסק לעבור מהפך אדיר, זינוק של צמיחה או התרוממות נחשונית של סעיף הרווח לפני מס קשורה לפיתוח עסקי חדש, ובאופן פרטני, פיתוח מוצרים או שירותים חדשים.

אם נודה על האמת, הרבה מאוד פעמים מהלך כזה אינו רק רווחי במיוחד, אלא גם מעניין ושובה את תשומת הלב של בעל העסק וכל הצוות סביבו.

ברוב המקרים, המנהל המצוי, כשמישהו ישוחח איתו על מוצר או שירות חדש, יטה לחשוב במונחים הבאים:

בתוך שוק משוכלל ותחרותי מאוד, אם יש הזדמנות עסקית כל כך טובה או יפה, ואף אחד לא פעיל בה, כנראה שההזדמנות אינה באמת הזדמנות או שיש סיבה טובה אחרת להימנע ממנה. יותר טוב שאמשיך לעשות את מה שאני עושה כבר כל כך הרבה שנים.

וזו כמובן אסטרטגיה בטוחה. יציבה. שמרנית. לא מסוכנת.

זו דרך לא להיכנס להרפתקאות מיותרות.

בוודאי בחברות מבוססות שמנוהלות על ידי בעלי העסקים הותיקים יותר מבינינו.

והסיפור הזה תמיד מזכיר לנו את אותו אדם בגיל העמידה שהיה הבעלים הגאה של מעבדת תיקונים לטרנזיסטורים בלב תל אביב.

זו היתה מעבדה גדולה ומפוארת בשנות השישים, והשבעים, והשמונים.

היא העסיקה אנשים, והניבה רווחים, וכולם באו לתקן בה את הטרנזיסטורים בגודל טוסטר, כדי שיוכלו להקשיב בהם לרדיו. ועל המלאכה ניצח בעל העסק.

ואז – אז באו הטרנזיסטורים הזולים מסין, ואותם החליפו מכשירים ניידים אחרים וזולים, ולמעט כמה קליינטים בני 80 שהחזיקו מעמד, הלקוחות הלכו ונעלמו.

ומדי פעם בעל המעבדה היה מגיע לעוצמה עסקית להתייעץ, ותמיד באותה בעיה: "אין לקוחות. מפסידים כסף".

"מדוע לא תכנס לתחומים מקבילים? אולי תתקן טלויזיות?"

"לא לא, אני נגד הרפתקאות עסקיות".

יום אחד אותו בחור הפסיק להגיע.

ואנשים עם מנוף הורידו את השלט מהקיר.

ולא נודע זכרו.

הלקח הנלמד?

לפעמים, הקפיאה על השמרים, והפחד מלהיכנס לתחומים נוספים או דומים, שבהם אין תחרות ממשית או שבהם המוצר רווחי הרבה יותר למי שמוכן להתאמץ וללמוד ולהתפתח עשויה להיות הרבה הרבה יותר מסוכנת מכל הרפתקאה חדשה.

עסק חייב לצעוד קדימה.

העובדה היא שכמעט כל עסק, בלי יוצא מן הכלל, מסוגל לפתח מוצרים או שירותים חדשים, ברגע שהחיוניות של פעולה זו, שנקראת פיתוח עסקי, מובנת.

כך עסקים שורדים. או לא (עיין ערך קודאק ונוקיה).

הבעיה היא שלפעמים ההזדמנויות מאוד קרובות, אבל אתה פשוט לא רואה אותם.

מדוע? משום שאתה מומחה בעסק שלך, אבל לא מכיר את העסקים הסמוכים אליך, שמשוועים לדבר מה שיש לך בעסק בשפע.

מדוע? כי אתה לא מכיר את המבנה הפיננסי שלהם, או לא מכיר את נקודות הכאב שהם מנסים לפתור ולא מצליחים.

וכאן נכנסת היכולת של מי שמכיר מספיק עסקים ושווקים וצרכים ולא פחות חשוב, מהלכים שעושים עסקים אחרים, מבפנים.

אדם כזה מסוגל לפעמים, במבט אחד חטוף לשאול אותך – ולמה אתה לא הופך את (הפעולה שאתה עושה בלי לחשוב עליה) למוצר? אתה לא יודע שאצל ה-(קבוצת עסקים אחרת) יש צורך אדיר למענה בתחום הזה והמענה שיש להם כרוך בעלויות פי שלוש ממה שעולה לך לפתור את הבעיה הזו בעסק שלך?

באופן כזה, עסק שמגלגל שלושה מיליוני שקלים בשנה, עסק זעיר, יכול להפוך לעסק שמגלגל שלושים מיליוני ש"ח ולהימכר בשווי של עשרות מיליוני ש"ח בתוך כמה שנים קצרות אם זה מה שבעל העסק מעונייין לעשות.

תתפלא על אלו אוצרות יושבים בעלי עסקים רבים.

עם העזרה הנכונה, אפשר לזהות ולהפוך פוטנציאל כזה למוצרים חדשים,

כאלו שיבטיחו את עתידו של העסק,

ואת עתידו של חשבון הבנק שלך.

לקבלת פרטים נוספים – צור קשר



מעניין? רוצה לקבל עוד מידע על ניהול העסק ובחינם?

הירשם וקבל כל שבוע רעיונות ומידע שימושי לניהול העסק

עוצמה עסקית לא תשתף את המידע שלך עם אף גורם. אנא בדוק את מדיניות הפרטיות שלנו לפרטים